MITI IN RESNICE O UČENJU KLAVIRJA

Se mar res lahko zadovoljivo naučimo igranja klavirja samostojno iz “Youtuba”, nasvetov iz forumov…?

Glede na veliko število razprav v različnih forumih razmišljamo v nadaljevanju tudi mi. Veliko je govora o tem, kako se je mogoče naučiti igranja klavirja. Pa si oglejmo nekaj novodobnih stereotipov.

IGRANJE SINTESIZERJA 
(mit: za igranje sintesizerja ne potrebuijem znanja igranja klavirja)

Napaka! Za igranje sintesizerja še kako potrebujete znanje igranja klavirja. Res je, da je mogoče sintesizer programirati, ali pa prenesti iz interneta datoteke, preko katerih sintesizer sam igra po prednastavljenem programu. Vendar to ni igranje, temveč “playback”. S takšnim igranjem zavajamo tudi sami sebe.

Igranje sintesizerja dobi prave dimenzije šele takrat, ko razumemo kako se igra klavir, saj dobimo pravo predstavo o tem, česa je sintesizer sploh sposoben. 

GŠND (Glasbena šola na daljavo): Tekom izobraževanja prikažemo vse, kar je potrebno tudi za igranje sintesizerja.

STAROST IGRA VELIKO VLOGO
(mit: prestar sem za učenje klavirja, ničesar ne bom razumel in nisem dovolj spreten) 

Sliši se neverjetno, toda dosedanja naročila naše glasbene šole na daljavo kažejo, da je med naročniki (klavir – osnovna stopnja) kar veliko upokojencev.

Običajno povedo, da so si to želeli celo življenje, pa ni bilo časa ali denarja, sedaj pa si bodo privoščili nekaj “za dušo”.

Glede na to, da imajo precej več časa na razpolago je uspeh zagotovljen. Več časa omogoča več vaje in zato ni skrbi, da česa ne bi razumeli ali zmogli.

ucenje_igranje_klavirja1

Podobna zgodba je tudi z otroci, ki imajo veliko časa. Pomagajmo jim ga zapolniti na način, ki bo za njih zabaven in hkrati čim bolj koristen in obenem poskrbimo tudi za njihovo prihodnost.

GŠND: Paket klavir je resnično produkt “za vse generacije”, saj so lekcije lahko razumljive vsakomur.

TO JE PRETEŽKO ZAME – NISEM TALENT 
(mit: igranje klavirja se mi zdi pretežko, tega jaz ne morem naučiti)

Naučiti se igrati osnovnega igranja klavirja je najlažje med vsemi “resnimi” inštrumenti. Zato, ker je vse logično razporejeno in imamo predstavo o tem kaj igramo oz. kako zgleda lestvica, kaj pomenijo črne in bele tipke. Dejansko imamo vse pred seboj “črno na belem”.

To je razlog, da se v vsaki glasbeni šoli poučuje glasbena teorija ravno na tipkovnici klavirja, saj je za osnovno glasbeno razumevanje klavir resnično odličen pripomoček. Z nekaj vaje nadoknadimo vsakršen “antitalent”, najpomembnejša je želja do igranja inštrumenta in ljubezen do glasbe.

GŠND: Vsakdo se lahko z dovolj vaje nauči igranja klavirja do osnovnega nivoja glasbene šole na daljavo.

KLAVIR IN KLASIČNA GLASBA 
(mit: klavir je večinoma namenjen igranju klasične glasbe)

ucenje_igranje_klavirja2

Na klavir lahko zaigramo vse, kar slišimo po radiu, TV, itd. Poleg tega pa je klavir (ali klaviature) prisoten v večini glasbenih ansamblov, torej je resnično vsestransko uporaben.

Je pa res, da je tudi igranje klasične glasbe s klavirjem posebno doživetje, saj so stari mojstri komponiranja resnično znali iz klavirja izvabiti harmonije, ki so še danes občudovanja vredne.

Torej mit prevladovanju klavirja v resni glasbi seveda ne velja.

GŠND: V glasbeni šoli na daljavo je predstavljena raznovrstna glasba, tudi nekaj klasike.

KLASIČNA GLASBENA ŠOLA? 
(mit: klavir se lahko naučimo igrati samo v klasični glasbeni šoli)

Vrhunskega igranja se lahko naučimo v klasični glasbeni šoli, ki ga nadgrajujemo z glasbeno akademijo in eminentnimi inštruktorji glasbe, poleg tega pa so potrebna tudi dodatna teoretična znanja.

Vendar pa ni namen vsakega izmed nas – igrati klavir na vrhunskem nivoju. Za potrebe povprečnega človeka, ki igra klavir “za svojo dušo” ni nujno potrebno obiskovanje klasične glasbene šole, saj se na zadovoljivem nivoju nauči igranja tudi z domačim inštruktorjem ali pa npr. preko glasbene šole na daljavo.

GŠND: Z našim produktom dobite osnovno glasbeno znanje, ki ga lahko tudi sami nadgrajujete.

BOLJŠE RAZUMEVANJE GLASBE
(mit: razumevanje glasbe nima povezave z mojim igranjem klavirja ali drugih inštrumentov)

Razumevanje glasbe se poveča z znanjem igranja vsakega inštrumenta. To je nesporno, zato je zelo pomembno, koliko na začetku vložimo v igranje, saj so ravno glasbene osnove vir, iz katerega kasneje črpamo in gradimo nadaljnje spretnosti.

Velja pa tudi obratno. Večje razumevanje glasbe izboljša tudi naše igranje na inštrument.

Nenadoma spregledamo, kako genialne rešitve so našli nekateri avtorji glasbe, čudimo se kreativnosti in sposobnosti starih mojstrov, pa tudi sami poizkušamo igrati to kar že znamo – vedno bolje.

ucenje_igranje_klavirja3

GŠND: V letu in pol boste dobili zadovoljivo osnovo, da boste slišali glasbo tudi iz drugega zornega kota.

SAMOSTOJNO UČENJE KLAVIRJA
(mit: sam se lahko naučim vsega, kar se lahko nauči nekdo v vodenem izobraževanju)

Obstaja veliko literature, kjer praktično izveste skoraj vse, vendar je ta literatura nepovezana in je kot začetnik ne boste mogli “sestavljati” v celoto. Videli boste dele mozaika, ne pa celotne slike. Z dobro osnovo po zaključenem resnem izobraževanju, pa lahko tudi sami nadaljujete učenje igranja klavirja. Če poznate lestvice in akorde boste bistveno bolje razumeli, kaj vam kažejo “tutorji” na “Youtubu” ali kje drugje.

GŠND: Pridobili boste dovolj dobro podlago, da boste sami razvijali “glasbeno žilico” v želeno smer.

PRIMERJAVA Z UČENJEM JEZIKA
Za konec pa naredimo za boljšo predstavo še primerjavo z učenjem jezika.

ucenje_igranje_klavirja4

Iz priročnikov se lahko se naučimo na pamet nekaj stavkov Španščine (dober dan, kje je ta ulica…), vendar s tem ne bomo znali govoriti Špansko. Žal tudi tistih nekaj stavkov, ki jih poznamo – običajno ne bomo potrebovali. Namesto oprijemljivega znanja se bomo verjetno osmešili v konkretni situaciji.

Veliko bolje je, da gremo na pravi tečaj (ne pet-urni temveč nekaj mesečni), kjer spoznamo osnove jezika in to znanje kasneje še sami nadgrajujemo z branjem, govorjenjem itd.

Enako je z igranjem inštrumenta. Lahko se naučite nekaj melodij iz “You tuba” ali po posluhu, vendar to ni pravo muziciranje, temveč zgolj mehansko ponavljanje tonov. Ko boste v družbi odigrali nekaj pesmi, ki jih znate na pamet boste morali odložiti inštrument. (Potem nekdo predlaga še kakšno pesem in velikokrat slišimo različne smešne izgovore).

GŠND: V Glasbeni šoli na daljavo vam za ceno “petih rezervoarjev bencina” ponujamo temeljito osnovo, iz katere boste lahko samostojno nadgrajevali svojo glasbena doživetja.

ZAKLJUČEK

Upoštevajoč vsa našteta dejstva smo pri “Glasbeni šoli na daljavo” natančno izluščili tisti del glasbene teorije, ki je nujno potreben za amatersko igranje inštrumenta in petje, opustili pa smo ves “balast”, ki je predmet učenja v klasičnih glasbenih šolah, saj tega resnično ne boste potrebovali, če se nimate ambicij postati vrhunski glasbenik, ali pa se vpisati v srednjo glasbeno šolo in potem še naprej študirati.

Skratka; če želite nekoč igrati npr. v filharmoniji se morate brez dvoma vpisati v klasično glasbeno šolo. Če želite amatersko igrati svoj najljubši inštrument, pa vam močno priporočamo: osvojite trdne temelje, ki so osnova za pravilno igranje harmonike in brezkončno uživajte v glasbi. Odločitev pa je seveda – vaša.

Naročite paket že danes in po letu in pol si boste z nasmeškom dejali: 
Ja, splačalo se je!  🙂