MITI IN RESNICE O UČENJU PETJA

Se mar res lahko zadovoljivo naučimo petja sami, iz “Youtuba”, nasvetov iz forumov…?

Morda se tudi vi sprašujete, ali se je mogoče petja naučiti ali pa je to privilegij redkih izbrancev, ki jim je ta poklic položen v zibelko. Pa si oglejmo nekaj stereotipov.

POSLUH 
(mit: človek ima posluh ali pa ga nima, posluha se ni mogoče “naučiti”)

Res je, da ima vsak človek prirojen določen nivo posluha. Nekateri ljudje imajo že prirojen odličen posluh, drugi pa so malo prikrajšani.

Poleg glasbenega posluha (da slišimo intonacijo) pa je pomembno, da znamo tudi zapeti pravo višino tona. Nekdo lahko dobro sliši intonacijo drugih oddajnikov zvoka, vendar pa sam ne zmore pravilno zapeti določenega tona. 

Veliko ljudi se sprašuje če se je posluha mogoče naučiti. Odgovor na to je več plasten, vsekakor se da pevsko intonacijo precej izboljšati.

ucenje_petja

Največ je odvisno od vsakega posameznika – od katerega nivoja začne nadgrajevati svoje sposobnosti in koliko truda želi vložiti v svoje sposobnosti.

GŠND (Glasbena šola na daljavo): Tekom izobraževanja prikažemo vaje za doseganje precizne pevske intonacije.

VIŠINA GLASU
(mit: višina glasu je prirojena in je ni mogoče spreminjati)

Višina glasu je prirojena in delno pogojena s telesno konstrukcijo posameznika, ter drugimi dejavniki. V praksi pa to še ne pomeni, da pevskega razpona ne moremo povečati. Glasilka je mišica in s pravilnim treningom lahko povečamo razpon tonov, ki jih zmoremo zapeti. Seveda pa ne pričakujmo, da bomo iz npr. tenorista postali basist ali obratno.

GŠND: Tekom izobraževanja se naučite vaj za širjenje glasovnega razpona.

NOTE IN LESTVICE
(mit: not in lestvic mi pa res ni treba znati, da bi lahko zapel nekaj pesmi)

ucenje_petja

Mit o “težkih in nepotrebnih notah” je zelo razširjen, čeprav nam poznavanje not olajša delo in ne obratno.

Je lažje povedati eno stran besedila na pamet ali ga preprosto prebrati? Podobno je v glasbi.

Note v glasbi pomenijo enako, kot črke v govorni besedi. Z 8 notami (skupaj z dodatki) lahko zapišemo ali zaigramo katerokoli skladbo.

Vendar pa to še ni bistvo poznavanja not!

Iz not zgradimo lestvice, te pa so pomembne pri petju. Saj je vsaka skladba sestavljena iz določene lestvice in že na osnovi lestvice lahko predvidimo težave, ki nas bodo čakale pri petju skladbe.

GŠND: Tekom izobraževanja se spoznate z osnovami notnega zapisa in pevskim izrazoslovjem.

TEHNIČNE PEVSKE VAJE SO SAMO ZA PEVCE V OPERI
(mit: za rock ali zabavno glasbo, ne potrebujem tehničnih vaj)

Petje je petje, ne glede na to, ali se izvaja v resni glasbi ali pa v kakšni drugi zvrsti. Pri vseh oblikah petja se nastopajo isti elementi petja (barva glasu, vdih, intonacija, dinamika…), ki pa se v različnih okoliščinah izražajo na različne načine. Pomembno je, da poznamo osnovne elemente petja, ne glede na to s kakšno zvrstjo glasbe se ukvarjamo, saj je petje vseh zvrsti glasbe v osnovi enako. S spoznavanjem pevskega aparata, dihalnih vaj, petja na preponi itd. lahko svoje petje samo izboljšamo.

GŠND: Tekom izobraževanja prikažemo tehnične vaje, pomembne za razvoj pevskega aparata.

RAZLIČNI NAČINI PETJA 
(mit: moja tehnika je najboljša, ostale so manjvredne)

Obstaja veliko načinov petja, seveda je pomembno, o kateri zvrsti glasbe govorimo. Operno petje se razlikuje od petja popularne glasbe in vsak pevec ima svoj individualen pristop k interpretaciji pesmi.

Torej ni najboljšega načina petja, kot nekateri radi svetujejo, so samo različni načini petja, ki so bolj ali manj primerni za določeno zvrst glasbe.

Pomembno vlogo pa igrajo tehnične vaje, da spoznamo sebe in svoj glas. Predvsem pa pri petju ostanimo to kar smo in ne poizkušajmo peti tako kot “nekdo drug”.

ucenje_petja

GŠND: Tekom izobraževanja prikažemo več tehnik petja, tako da nadgradite vašo najljubšo.

PEVEC V ENEM MESECU  
(mit: petja se je mogoče naučiti v enem mesecu)

ucenje_petja

“Instant” pevci, ki se kar pojavijo v javnosti – običajno hitro utihnejo.

Prvi problem je v tem, da nimajo dobre pevske kondicije in si s povečano intenzivnostjo petja včasih tudi poškodujejo glas, drugi problem pa je v tem, da nimajo dovolj dobre tehnične podlage in zvenijo preveč amatersko, da bi jih publika sprejela.

Brez tehničnih vaj in poslušanja samega sebe, ne boste zadeli prave intonacije na odru z mikrofonom v roki in vaše petje bo za vedno ostalo na začetniškem nivoju.

V enem mesecu se lahko naučite nekaj melodij in besedil, to pa je tudi vse.

GŠND: Najmanj leto dni je glede na izkušnje optimalna doba, da predelate vse vaje za petje, seveda pa se po enem letu vadba ne neha. Vaje, ki ste jih spoznali – uporabljate tudi naprej.  
 

RAZUMEVANJE GLASBE   
(mit: razumevanje glasbe nima zveze z mojim pevskim znanjem)

Razumevanje glasbe se poveča z znanjem osnov klasičnega petja.

To je nesporno, zato je zelo pomembno, koliko na začetku vložimo v petje, saj so osnove tiste, iz katerih kasneje črpamo in gradimo nadaljnje spretnosti.

Velja pa tudi obratno, z novimi znanji šele dojamemo veličino nekaterih znanih pevskih mojstrov, ki jih morda občudujemo že od prej, pa nismo vedeli zakaj…

ucenje_petja

GŠND: V letu dni boste dobili zadovoljivo osnovo, da boste znali poslušati glasbo in spoznali druge pevske mojstre tudi iz drugih vidikov.

SAMOSTOJNO UČENJE 
(mit: sam se lahko naučim vsega, kar se lahko nauči nekdo v vodenem izobraževanju)

Obstaja nekaj literature, kjer veliko o petju, vendar je ta literatura nepovezana in je kot začetnik ne boste mogli “sestavljati” v celoto. Videli boste dele mozaika, ne pa celotne slike. Z dobro osnovo po zaključenem resnem izobraževanju pa lahko tudi sami nadaljujete z nadgrajevanjem doseženega znanja.

GŠND: Z nami boste pridobili dovolj dobro podlago, da boste sami razvijali “pevsko žilico” v želeno smer.

PRIMERJAVA Z UČENJEM JEZIKA
Za konec pa naredimo za boljšo predstavo še primerjavo z učenjem jezika.

ucenje_petja

Iz priročnikov se lahko se naučimo na pamet nekaj stavkov Španščine (dober dan, kje je ta ulica…), vendar s tem ne bomo znali govoriti Špansko.

Žal tudi tistih nekaj stavkov, ki jih poznamo – običajno ne bomo potrebovali.

Namesto oprijemljivega znanja se bomo verjetno osmešili v konkretni situaciji. Veliko bolje je, da gremo na pravi tečaj (ne pet-urni temveč nekaj mesečni), kjer spoznamo osnove jezika in to znanje kasneje še sami nadgrajujemo z branjem, govorjenjem itd.

Enako je tudi s petjem. Lahko se naučite nekaj melodij iz “You tuba” ali po posluhu, vendar to ni pravo petje, temveč zgolj mehansko ponavljanje tonov. Ko boste v družbi zapeli nekaj pesmi, ki jih znate na pamet boste zaključiti nastop. (Potem nekdo predlaga še kakšno pesem in velikokrat slišimo različne smešne izgovore).

GŠND: V Glasbeni šoli na daljavo vam za ceno “treh rezervoarjev bencina” ponujamo temeljito osnovo, iz katere boste lahko samostojno nadgrajevali svojo glasbena doživetja.

ZAKLJUČEK

Upoštevajoč vsa našteta dejstva smo pri “Glasbeni šoli na daljavo” natančno izluščili tisti del glasbene teorije, ki je nujno potreben za amatersko igranje inštrumenta in petje, opustili pa smo ves “balast”, ki je predmet učenja v klasičnih glasbenih šolah, saj tega resnično ne boste potrebovali, če se nimate ambicij postati vrhunski glasbenik, ali pa se vpisati v srednjo glasbeno šolo in potem še naprej študirati.

Skratka; če želite nekoč prepevati npr. v operni ali drugi hiši se morate brez dvoma vpisati v klasično glasbeno šolo ali pa si poiskati uveljavljenega učitelja petja. Če želite amatersko peti zase ali v različnih zasedbah, pa vam močno priporočamo: osvojite trdne temelje, ki so osnova za pravilno petje in brezkončno uživajte v glasbi. Odločitev pa je seveda – vaša..

Naročite paket že danes in po letu in pol si boste z nasmeškom dejali: 
Ja, splačalo se je!  🙂